Šī lapa ir izdrukāta no Madona.lv
Interneta adrese:
https://madonasnovads.lv/lat/programma-latvijas-skolas-soma?fu=read&id=12194

“Latvijas Skolas soma” Praulienas pamatskolā 2021.gada 2.pusgadā - klātienē un attālināti apmeklēto pasākumu pārdomas, atsauksmes no bērniem

2022.12.21 11:58

Šis mācību gads iesākās cerīgi, ka pasākumus, ko piedāvā “Latvijas Skolas somas” ietvaros, varēsim apmeklēt klātienē. Taču sekojot informācijai, tikai vienu aktivitāti izdevās īstenot klātienes apmeklējumā.

Piedāvājumi, kurus izskatījām bija ļoti daudzveidīgi. Līdz ar to konsultējoties ar skolotājiem izvēlējāmies šī brīža piedāvājumā aktuālākos, bērniem interesantākos. Kā arī saistītus ar kādu no mācību priekšmetiem.

Nedaudz ieskatam no bērnu domām par attālināti skatītajiem pasākumiem:

1.      ”Dzelzceļš un tvaiks”

·         Es nemaz nezināju, ka Gulbenē ir tik liela stacija. Un tur bija tik daudzas lietas, ko mēs paši varējām izmēģināt, kuras ir saistītas ar vilcieniem ( 6.kl.)

·         Patika, ka mums visu pastāstīja un paši varējām pamēģināt, kā darbojas sviras, kā iedarbināt vilcienu ar savu spēku un vēl daudzas interesantas aktivitātes (7.kl.)

·         Stacija ir ļoti liela un sena. Pat stacijas vecie koka soli ir saglabāti. Un no Gulbenes uz Alūksni kursē šaursliežu dzelzceļš, tas ir forši. Vilciena vadītāja profesiju ir iespējams apgūt Rīgā (8.kl.)

Skolēni ar interesi izmēģināja visas ierīces, kuras ir pieejamas “Dzelzceļš un tvaiks” informatīvi izglītojošā centrā. Jaunieši sarunas laikā uzdeva interesējošos jautājumus par dzelzceļa stacijas vēsturi. Par dzelzceļa nozīmi valstī.

2.      Liepājas  dzintars “No trokšņa līdz skaņdarbam”

·         Mums bija jāsataisa savi mūzikas instrumenti u tad kopā ar diriģenti visa klase spēlējām dziesmu (1.kl.)

·         Kopā spēlējot ar īstiem muzikantiem ir ļoti interesanti, bet arī mazliet nedroši, jo bail kļūdīties. Bet kopā mums labi izdevās (4.kl.)

Sazinoties ar koordinatori šai muzikāli izglītojošai nodarbībai, lūgums bija katrai klašu grupā sagatavot kādu pašizgatavotu mūzikas instrumentu. Bērni kopā ar vecākiem  čakli bija pastrādājuši. Klašu grupai muzicējot ar profesionāļiem no Liepājas dzintara koncertzāles skanēja brīnišķīgas Latviešu tautasdziesmas melodijas .

3.      “Sarunas ar un par Čaku”  - biedrība “Tapums” - Cēsis

·         Čaks izrādās ir tīri interesanta personība (9. kl.)

·         Man literatūras stundā būs kur ieskatīties, jo pierakstīju svarīgāko informāciju par rakstnieku (8.kl.)

·         Čaka dzejoļi ir diezgan nopietni. Bet zinu, ka ir arī dziesmas ar Čaka dzejoļiem (9. kl.)

Pavērojot cik nopietni jaunieši klausījās tiešraides izrādi par rakstnieku, kā rakstnieks atbild uz žurnālista jautājumiem, tad mans vērojums ir šāds. Mums ir jaunatne, kura spēj novērtēt mūsu tautas dižgarus.

4.      Inovatīvi interaktīva izrāde “Klusētāji  - ekrānā” – Istabas teātris, biedrība “Pusstāvs”

·         Man patika, ka varu izvēlēties uz kuru istabu doties vispirms. Katrā tika stāstīts par dažādu skolas atgadījumu gaitu (6.kl.)

·         Mākslinieki ļoti labi parādīja, kāda ir skolas dzīve. Izrādās, ka savas problēmas skolā ir bijušas gandrīz visiem. Arī tiem ,kuri jau ir lieli (6.kl.)

Kopīgi izvērtējot šīs izrādes saturu, kādam likās, ka varbūt varētu iztikt bez lamu vārdiem. Taču paši jaunieši apstiprināja (tiesa gan tā klusītēm un kautrīgi), ka reizi pa reizei tomēr izsprūkot tādi vārdi, kuri var aizskart otru cilvēku. Un esot ļoti pamācoša izrāde, kā nevajadzētu darīt. Kā var rīkoties  dažādās situācijās, lai nevienam nenodarītu pāri.

Ļoti labi bija tas, ka pēc individuālas noskatīšanas bija tikšanās zoom tiešsaistē ar māksliniekiem. Kur tika pastāstīts, kā un kāpēc tapa izrāde ar šādu saturu. Jaunieši uzdeva jautājumus māksliniekiem uz kuriem saņēma atbildes. Loti interesanta un savā ziņā arī pamācoša izrāde. Ieteikums – pēc sarunas ar māksliniekiem pārrunāt arī klases kolektīvā šo tēmu.

“Latvijas skolas somas” piedāvājuma klāsts ir plašs. Ļoti patīkami, ka ir arī materiāli, kuri ir pieejami par brīvu. Skolotājas labprāt izmantoja savās stundās modelējot kopā ar mācību tēmām.

Arī paši mākslinieki atsaucīgi saistībā ar jautājumiem, kas reizēm radās darba procesa laikā.

Paldies par iespēju un uz jauku sadarbību arī turpmāk.

Anita Lazdupe Praulienas pamatskola